Thursday, June 17, 2010

assalamualaikum.. :D

ceh wah subuh2 da update blog. bru habis smbhyang subuh.aku hari nie puasa sunat n ganti. aku da hbis puasa ganti da taun lalu after raya 2 tp aku takut ada yg t'tinggal ka so ganti je la time hari isnin n khamis..aku rasa nk tmuntah sbb tlampau byk minum air kali. klmarin masuk hari ke-2 aku ikut kelas taranum. hehe best ustaz 2. dye sporting. susa la mau ikut 1st cara ustaz 2 bca. da practice n practice ok2 la suda. alhamdulillah kn. kn practice make perfect. *wink*..
ok mau share something bh nie.. nie aku dgr cramah kt radio ikim.
ustaz 2 ckap.. cara hidup lebih penting drpd cara mati..

" cara hidup yg menentukan cara mati kita, cara mati kita yg menentukan cara kita d bangkit kn d padang mahsyar, cara kita d bangkitkn d padang mahsyar la yg menentukan kita masuk syurga atau neraka"..

kamu faham x?
maksud baik : cara hidup kita klu baik maka baik la cara mati kita, klu da cara mati 2 baik so cara kita d bangkitkn d padang mahsyar pn tgolong la dgn org yg beriman. baik cara d bangkitkan of coz masuk syurga dgn kredhaan Allah sndri.

maksud buruk : klu cara hidup kita buruk mcm byk mlakukn maksiat, kjahatan, klalaian mnjalankn tanggungjawab sbagai seorang islam n sbagainya maka buruk la cara mati nya. da cara mati buruk maka cara d bangkitkn pun buruk la juga, dengan ktentuan Allah org tsebut akan masuk ke neraka.

aku balik2 fikir sal bnda nie. dulu mmg pena dgr tp da lupa kot. hehe besa la mnusia kn.
so i kept this as my priority n remember this until 4 ever. amin.. i/allah.. takut wey mati dgn cara yg burk. xmau3.


wassalam.. :D

No comments:

Post a Comment